Kijker weet NOS in verkiezingsnacht te vinden

Zowel de televisiekijkers als internetbezoekers hebben de NOS tijdens de lange Amerikaanse verkiezingsuitzending goed weten te vinden. Ruim 3,2 miljoen Nederlanders hebben ‘minstens 5 minuten’ van de marathonuitzending gezien volgens ‘MO&-A, MediaOnderzoek – & Advies’. Dat is 21,5% van de Nederlandse bevolking van 6 jaar en ouder. De gehele uitzending op Nederland 1 trok gemiddeld 375.000 kijkers.

De NOS maakte een 9-uur durende verkiezingsuitzending in de nacht van 4 op 5 november. Het meest bekeken uur (00.00 – 01.00 uur) was aan het begin met gemiddeld 590.000 kijkers. Tussen 07.00 en 09.00 uur lieten veel Nederlandsers zich via de NOS bijpraten. Om 07.00 uur keken er 559.00 mensen. Om 08.05 was dit opgelopen tot 685.000 mensen. Het marktaandeel over de gehele uitzending bedroeg bijna 50%. Via internet volgden nog eens 50.000 mensen live de verkiezingsstrijd. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten