Marktaandeel ORN Radio 14,8%

ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is ook deze maand weer marktleider radio van Nederland met 14,8%. Daarmee blijven de regionale zenders het best beluisterd in de doelgroep 10 jaar en ouder. En daarmee heeft ORN Radio gedurende het gehele kalenderjaar 2006 zijn positie als marktleider weten te behouden.

Voor het elfde jaar op rij bewijzen de Publieke Regionale Zenders de grootste groep trouwe luisteraars aan zich te binden. Dit blijkt uit het Continue Luisteronderzoek uitgevoerd door Intomart/Gfk. Ook onder de boodschappers bleef ORN Radio, met een marktaandeel van 17%, de grootste. De meest recente luistercijfers laten zien dat in de doelgroep Business-to-Business een stijging van het marktaandeel is gerealiseerd van 0,6% (van 4,1% naar 4,7%).

Karin Otten van ORN: “2006 was voor ORN een zeer succesvol jaar. We hebben dit jaar weer bewezen dat onze markleiderschap onaantastbaar is. ORN streeft ernaar ook in 2007 deze marktleiderpositie te behouden.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten