Kijkcijfers van SBS en RTL

RTL Nederland heeft afgelopen februari haar marktleiderschap in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar gehandhaafd. Het gezamenlijke zenderaandeel van RTL 4, RTL 5 en RTL 7 bedroeg volgens een persbericht van RTL 30,1 procent. De Publieke Omroep volgde met 25,7 procent en de SBS Groep 24,2 procent.

RTL 4 bleef met 15,4 procent marktleider in haar doelgroep, Boodschappers 20 – 49 jaar, gevolgd door Nederland 1 met 13,1 procent en daarna SBS 6 met 10,5 procent. In de doelgroep 20 – 34 jaar kwam RTL 5 met een zenderaandeel van 10,4 procent uit op de tweede plaats, achter RTL 4 (16,1 procent). De derde plaats werd ingenomen door Nederland 1 (10,0 procent) en de gedeelde vierde plaats door SBS 6 en Net5 (allebei 8,9 procent). RTL 7 sloot de maand af met een zenderaandeel van 6,5 procent in haar doelgroep, Mannen 20 – 49 jaar.

SBS-groep grootste stijger in februari
NET 5 en Veronica hadden in februari een recordmaand, zo meldt SBS. NET 5 groeide van een marktaandeel van 6,1% in februari 2006 naar 7,4% (20-49 jaar) dit jaar, Veronica steeg van 5,3% naar 5,9% (20-49 jaar). SBS 6 blijft het ook goed doen en behaalde een marktaandeel van 10,4% (20-49 jaar). Het marktaandeel van de gehele SBS-groep steeg in de doelgroep 20-49 jaar van 21,9% naar 23,7%. De SBS-groep is daarmee de grootste stijger in de markt.

NET 5 sloot afgelopen maand als beste februarimaand ooit af, dit geldt zowel voor de doelgroep 20-49 jaar als in de doelgroep Vrouwen 20-34 jaar. Het marktaandeel in deze groep steeg van 9,5% naar 11,3%. Veronica zag in februari haar marktaandeel groeien van 5,3 naar 5,9% (20-49 jaar).

SBS 6 sluit de maand februari af met een marktaandeel van 10,4% in de doelgroep 20-49 jaar. [Radiowereld.NL]