3FM Serious Request wint adverteerdersvakprijs

De campagne van de 3FM en het Rode Kruis voor 3FM Serious Request is afgelopen donderdag bekroond met de adverteerdersvakprijs SAN Accent voor de beste Non-Profit Campagne. Eerder won 3FM Serious Request de Esprix: de vakprijs voor direct marketing en sales promotion. “3FM is trots op de erkenning die deze prijzen brengen”, zegt Florent Luyckx, zendermanager van 3FM.

Florent Luyckx: “Wat drie jaar geleden begon als een spontane actie, heeft zich ontwikkeld tot een indrukwekkend jaarlijks evenement met een serieuze campagne. … Verschillende Europese publieke radiostations zeggen interesse te hebben en overwegen zich aan te sluiten. Studio Brussel doet in december in elk geval weer mee.”

Serious Request
Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie deejay’s van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio midden in Utrecht. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live-radio.

In 2004, het eerste jaar, haalde 3FM Serious Request 915.955,- euro op voor de vluchtelingen in Darfur. In 2005 bedroeg het eindbedrag voor de ontheemde kinderen in Congo 2.203.549,- euro. Hulpverlening aan slachtoffers van landmijnen was het doel van 2006. Samen met Studio Brussel brachten de 3FM dj’s €5.067.921,- bijeen. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten