Tv-zender Tien telt welgeteld nul annuleringen van geboekte reclamespotjes sinds het nieuws bekend werd dat de zender in RTL opgaat. Dat zegt commercieel directeur Ton Rozestraten van Tien. Wel is er geschoven met spots omdat sommige adverteerders niet langer rond de Gouden Kooi wilden adverteren. De netto reclameomzet op Tien is op dit moment redelijk vergelijkbaar met dezelfde periode vorig jaar, aldus Rozestraten.
In de maand juli wordt zelfs een hogere netto-omzet gehaald. “We hebben in juli een volwaardig programmatisch en dus ook commercieel aanbod. Net als in augustus trouwens. Er is geen sprake van uitverkoop, de contracten voor deze periode waren al afgesloten.”
Onder voorbehoud van de goedkeuring door de NMa gaat RTL ervan uit dat de integratie van Tien medio augustus een feit zal zijn. Voor het zover is, gaan Rozestraten en zijn salesteam verder alsof er niets gebeurd is. “Ook voor de maand september gaan we gewoon met een tariefkaart naar buiten.” [Adformatie/Radio.NL]