In het jaar 2008 was RTL Nederland marktleider in de Nederlandse televisiemarkt met een gezamenlijk zenderaandeel van 30,5% voor RTL 4,5,7 en 8 in de doelgroep boodschappers 20 – 49 jaar. Het gezamenlijke zenderaandeel van de vier RTL-zenders groeide hiermee met 0,8% ten opzichte van heel 2007. De Publieke Omroepen en de SBS-groep realiseerden respectievelijk 28,5% en 27,6% marktaandeel bij boodschappers 20-49 over heel 2008.
RTL Nederland kende ook een uitstekende decembermaand, met een totaal zenderaandeel van 30,6% in boodschappers 20 – 49 jaar (PO 26,3%, SBS 28,7%). RTL 4 had in december 2008 een zenderaandeel van 16,2% in de doelgroep boodschappers 20 – 49 jaar. Over heel 2008 bedroeg het zenderaandeel van familiezender RTL 4 14,9% in de doelgroep boodschappers 20-49.
RTL 5 realiseerde over heel 2008 een zenderaandeel van 9,1% in de doelgroep 20-34 jaar (8,0% in december). RTL 7 steeg over heel 2008 naar 6,9% in de doelgroep mannen 20-49 jaar (6,7% in 2007, 6,5% in december). RTL 8 realiseerde over heel 2008 een zenderaandeel van 3,4% in de doelgroep vrouwen 20 – 49 jaar (3,1% in december). [Radiowereld.NL]