Ouderen ergeren zich het meest aan reclame

In opdracht van Omroep Max heeft Evidens Onderzoekdiensten uit Amsterdam een onderzoek verricht onder ouderen en hen gevraagd waar men zich het afgelopen jaar het meest aan heeft geërgerd. De top 3 ergernissen heeft vooral te maken met reclame. 75% van alle ouderen ergert zich aan de (te lange) reclameblokken, 73% is van mening dat het geluid bij de reclame veel te hard is en 71% ergert zich aan irritante reclames.

Jan Slagter, directeur MAX: “Het verbaast me niet dat ouderen zich ergeren aan reclame op radio, televisie en internet. Het is een veel gehoorde klacht. Uit elk onderzoek blijkt telkens weer dat televisiereclame de grootste bron van ergernis is. Daarom pleit ik al jaren voor reclamevrij publieke zenders. Het wordt dat Loekie met pensioen gaat. Gelukkig hoor je ook in de politiek dat steeds meer partijen voor afschaffing van de Ster zijn. Tevens kunnen de kranten, die het nu moeilijk hebben rekenen op extra advertentieverkoop als de STER zal worden afgeschaft. De vraag is alleen wie hakt de knoop door.”

In totaal hebben 1.193 panelleden van 50 jaar of ouder aan dit onderzoek meegewerkt. Aan het onderzoek deden 681 50-plussers mee van 50 tot 64 jaar en 512 65-plussers. (545 man en 648 vrouw). [Radiowereld.NL] 

Gerelateerde berichten