2008 goed jaar voor Comedy Central

Comedy Central heeft in 2008 definitief bewezen een ‘serieuze’ comedyzender te zijn, zo meldt de tv-zender in een persbericht. Het marktaandeel van Comedy Central in de volwassen doelgroep 20 tot 49 jaar groeide in 2008 vergeleken met 2007 met bijna 40% naar 1,6%. Binnen de jongere doelgroep 13 tot 34 jaar steeg het marktaandeel in 2008 met 40% naar 3,7% volgens Stichting Kijkonderzoek in het tijdvak 20.00 tot 02.00 uur.

De best bekeken programma’s waren de shows van Jeff Dunham – onder de volwassen doelgroep (20 tot 49 jaar) met 2,6% kijkdichtheid, en onder de jongere doelgroep (13 tot 34 jaar) met 3,4% kijkdichtheid – en That ‘70s Show – onder de volwassen doelgroep met 1.9% kijkdichtheid, en onder de jongere doelgroep met een kijkdichtheid van 3,0%. Ook Californication behoorde met 1,7% kijkdichtheid in de volwassen doelgroep tot de best bekeken uitzendingen.

Comedy Central werd in 2008 ook genomineerd voor ‘mediabedrijf van het jaar’ maar kreeg de prijs uiteindelijk niet. En door de VARA Gids werd Comedy Central vorig jaar uitgroepen tot ‘entertainer van het jaar’. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten