Bij AD Nieuwsmedia verdwijnen 185 banen, meer dan een kwart van alle arbeidsplaatsen. Dit maakte het bedrijf dinsdag bekend. De reorganisatie moet op 1 september zijn afgerond. De inkrimping is nodig vanwege teruggelopen advertentie-inkomsten en de overname door De Belgische uitgever De Persgroep. De banen verdwijnen op de redactie, maar ook op de advertentie-afdeling en bij de staf.
Bernard van der Heijden, directeur van AD Nieuwsmedia noemt de herstructurering ‘zeer ingrijpend, maar ook onvermijdelijk’. “We hebben moeten wachten met het nemen van maatregelen totdat duidelijk was onder welk dak AD Nieuwsmedia zou komen”, meldt hij. “De betrokkenheid van De Persgroep is daarbij essentieel en biedt stabiliteit en perspectief op de middellange termijn.”
Hoofdredacteur van het AD Jan Bonjer verzekert de lezers van het AD dat er niet veel wijzigingen worden aangebracht in het concept van de krant. “Het blijft een sterke nieuwskrant met aparte delen voor regio en sport.” [Novum/Radio.NL]