Tijdens de RAB In2Radio bijeenkomst over creativiteit in Hotel Arena zijn de drie prijswinnaars bekend gemaakt van de RAB Radio Awards 2009. De eerste ‘Gouden Rab Radio Award’, geen publieksprijs, is gewonnen door De Koninklijke Landmacht met de commercial Dokter (geschikt/ongeschikt campagne). De prijswinnaar ontvangt 75.000 aan radiozendtijd.
In totaal waren 10 commercials genomineerd: Amstel (Heineken): Amstellovitch, Citroen: Auralijn, Cup-a-soup (Unilever): Trein, Koninklijke Landmacht: Dokter, KPN 1888 Nr info: Plastische chirurgie, LOI: Radioquiz, Maandag: Opstaan, RAB: Buurman (Geef nu), Staatsloterij: Limburg (Accenten) en Stichting CPNB: Cadeautje neefje,
RAB (Radio Advies Bureau) ondersteunt adverteerders en mediabureaus om radio zo effectief mogelijk in te zetten. RAB is opdrachtgever van het CLO Continu LuisterOnderzoek. Binnen RAB zijn bijna alle publieke en commerciële omroepen vertegenwoordigd. [Radiowereld.NL]