Eurosport blijft zeer goed bekeken tv-zender

Eurosport is volgens het laatste zomeronderzoek van het EMS (European Media & Marketing Survey) wederom de leidende internationale televisiezender onder de 20% meest verdienende Europeanen. De zender met het grootste live sportaanbod van Europa versloeg sinds 1996 haar concurrentie in elke tijdsindicator.

Eurosport en Eurosport 2 scoorden opvallend goed in het nieuw geformeerde clustersysteem, welk kijkers classificeert naar interesse, lifestyle en attitude. Vooral kijkers die een uitgesproken belangstelling hebben voor innovation and exploration weten Eurosport goed te vinden: Eurosport scoort in dat cluster een bereik van 35%. Ook in de upscale target groups scoorde de Eurosport Groep uitstekend, met name bij de categorieën ‘Decision Makers’ en ‘C-Suite’. Haar overall bereik steeg hier met 1% ten opzichte van vorig jaar.

“De uitkomst toont aan dat Eurosport de nummer 1 zender is van de internationale zenders. Voor de 14de achtereenvolgende keer hebben we bewezen dat sport een uitstekende manier is om Europa’s zakelijke topsegment te bereiken”, zo vertelt Eurosport.

Het onderzoek van de EMS, dat twee keer per jaar wordt gedaan door de in Amsterdam gevestigde Synovate Research Group, is de belangrijkste peiler voor Europese media, mediabureaus en adverteerders. Het bestrijkt de 20% best verdienende Europeanen en is daarmee de belangrijkste graadmeter voor het mediagebruik van Europa’s key decision makers. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten