‘Achter de voordeur’ gaat de grens over

NCRV’s ‘Achter de voordeur’ heeft het goed gedaan op de tv-beurs Mipcom in Cannes. Het televisieprogramma waarin buren een kijkje in elkaars huis nemen, werd aangekocht door zeven landen. Het format is daarmee een van de grootste succesnummers van de beurs.

Dankzij ‘Achter de voordeur’ leren buren in Australië, Spanje, Italië, Polen, Denemarken, Noorwegen en Zweden elkaar binnenkort een stukje beter kennen, meldt de omroep maandag. Mensen vertellen eerst wat zij van buren denken te weten. Vervolgens krijgen ze de sleutel van het huis van de ander om in het onbekende stulpje rond te snuffelen. Daarna vertellen de buren ieder hun levensverhaal.

Ook andere landen toonden belangstelling voor het idee. In Nederland is het tweede seizoen van het burenprogramma net afgelopen. De reeks trok gemiddeld 470 duizend kijkers. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten