Omroep MAX is vandaag tijdens het 19e Nationaal Omroepcongres door een vakjury uitgeroepen tot ‘Mediabedrijf van het Jaar’. Andere genomineerden waren mediabedrijf Blue Circle en Talpa Media. Volgens de jury is Omroep MAX een treffend voorbeeld van eigentijds ondernemerschap, die op eigen – soms ‘oudbollige’ – wijze haar publieke opdracht invult. De veerkracht en uitstraling van de publieke omroep ten goede komend.
Zoals een jurylid het verwoordde: “Omroep MAX heeft de vitaliteit van het publieke bestel laten zien met de mensen van 75.” Jan Slagter, voorzitter van MAX: “Een prijs voor alle medewerkers, dat is het voor ons.”
Alle inzendingen werden beoordeeld op vijf criteria: managementkwaliteiten, bedrijfsprestaties (zowel intern als extern), imago, continuïteit en innovatie. Uiteindelijk bepaalt een jury welk bedrijf deze eervolle titel krijgt toebedeeld.
Eerdere winnaars sinds 2001 waren in chronologische volgorde: Cameo Media, Eyeworks, WK Producties, BNN, L1, RVU, Endemol Nederland en de NOS. [Radiowereld.NL]