Het jaar 2003 is positief afgesloten door de Holland Media Groep (HMG). RTL 4, RTL 5 en Yorin behaalden een gezamenlijk zenderaandeel van 31,1% in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar.
Daarmee is HMG wederom marktleider. De publieken volgen met 29,6% en de SBS groep komt uit op 25,2%. Ook in de doelgroep 20-34 jaar staat HMG bovenaan met 31,9%, gevolgd door de SBS groep met 27,6%. In de doelgroep Mannen 20-49 jaar prijken de publieken (31,4%) bovenaan, maar staat HMG met 27,4% op de tweede plaats.
De basis van de sterke groei van HMG is RTL 4, dat in 2003 haar positie als marktleider verstevigde met een zenderaandeel van 19,1%, waarmee het beste jaar sinds 1997 is gerealiseerd. Op afstand volgt Nederland 2 met 13,0% en SBS6 met 12,4%. Yorin behaalt 8,9% zenderaandeel in de doelgroep 20-34 jaar, terwijl RTL 5 het jaar afsluit met 6,1% zenderaandeel in de doelgroep Mannen 20-49 jaar. Daarmee boekt RTL 5 het beste jaar sinds 1996. [Radiowereld.NL]