Muziek industrie in actie tegen internet provider

De Stichting BREIN onderneemt stappen tegen Essent-dochter @home. Dat zei directeur T. Kuik zondag in het mediaprogramma Antenne 2. De organisatie tegen muziek- en filmpiraterij is woedend op de internetprovider omdat deze in haar jongste reclamecampagne personages opvoert die elkaar aanmoedigen zo snel mogelijk illegaal muziek en films te kopiëren.

Voor sneller downloaden van een ‘splinternieuwe film’ en ‘dat nieuwe album van The Stones’ moet men volgens de reclame-uiting bij @home zijn. Kuik: “Ik kon het niet geloven toen ik het hoorde. Dit gaat te ver: dit is gewoon het aanmoedigen van illegaal aanbod. Iedereen begrijpt dat je tot diefstal aanzet als je heling toelaat.”

@home wilde tegenover de AVRO niet reageren en weigerde ook BREIN uitleg te verschaffen. Voor Kuik reden om allereerst de Reclame Code Commissie om een oordeel te vragen. De gewraakte reclamespots zijn te beluisteren via Antenne2.nl [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten