Tv-plannen KPN mogelijk publiciteitsstunt

Vecai, de branche-organisatie van Nederlandse kabelbedrijven, sluit niet uit dat KPN met haar jongste televisieplannen een publiciteitsstunt uithaalt om uiteindelijk haar belang in Digitenne te vergroten.

“Een wonderlijke stap”, zegt algemeen directeur Rob van Esch van Vecai over het plan van KPN om digitale TV aan te bieden en hiervoor bij kabelbedrijven toegang tot het netwerk te vragen. “Ik zeg niet dat KPN die toegang niet wil, maar het besluit valt wel in de periode dat de Tweede Kamer discussieert over de voorgenomen uitbreiding van het belang van KPN in Digitenne. Een aantal kamerleden heeft moeite met die uitbreiding.”

Van Esch vindt dat de omvang van digitale televisie niet moet worden overdreven. “Het wordt in een beperkt aantal huishoudens aangeboden.” Hij vraagt zich verder af hoe KPN zijn diensten goedkoper denkt te kunnen aanbieden dan kabelbedrijven. “De huidige kabeltarieven zijn niet al te hoog.”

KPN meldde woensdag dat het uiterlijk eind dit jaar, begin volgend jaar digitale televisie aan zijn klanten wil aanbieden. Het bedrijf zei tegen Dow Jones Nieuwsdienst extra capaciteit te zoeken “om op zoveel mogelijk infrastructuren actief te zijn”. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten