Regio Radio, dit zijn de 13 regionale publieke omroepen van Nederland, heeft wederom haar koppositie als marktleider en bereikzender nummer 1 versterkt. Ondanks dat er deze periode veel sport op TV is, luisteren Nederlanders van 10 jaar en ouder nog steeds vaak naar de Publieke Regionale Radiozenders.
Niet alleen heeft Regio Radio het hoogste marktaandeel bij de doelgroep 10 jaar en ouder, 15,2% (+0,2%), ook bereiken de Publieke Regionale Omroepen de meest gedifferentieerde groep luisteraars per week. Regio Radio bereikt wekelijks ruim 3.200.000 verschillende luisteraars tussen 0700-1900 uur. Dat blijkt uit het Continu Luisteronderzoek van mei–juni 2005 uitgevoerd door Intomart/GfK.
Luisteraars tussen de 20 en 49 jaar stemmen volgens de luistercijfers ook steeds vaker af op een regionale zender. In de periode mei-juni scoorde Regio Radio een marktaandeel van 4,8% (+0,2%). In de doelgroep boodschappers stijgt Regio Radio van 0,3% naar 18,1% marktaandeel. Bij de boodschappers tussen de 20-49 jaar stijgt Regio Radio van 6,0% naar 6,2% marktaandeel. [Radiowereld.NL]