Regio Radio heeft wederom haar positie als marktleider en bereikzender nummer 1 versterkt en loopt daardoor verder uit op haar concurrenten. Hieruit blijkt dat Nederlanders verreweg het meest naar de Publieke Regionale Radiozenders luisteren. Dat is de belangrijkste conclusie uit het Continu Luisteronderzoek van april-mei 2005 uitgevoerd door Intomart/GfK.
Niet alleen heeft Regio Radio het hoogste marktaandeel bij de doelgroep 10 jaar en ouder, 15,2% (+0,2%), ook bereiken de Publieke Regionale Omroepen de meest gedifferentieerde groep luisteraars per week. Regio Radio bereikt wekelijks ruim 3.400.000 verschillende luisteraars.
Ook bij diverse ‘commerciële doelgroepen’ stijgt Regio Radio. Directeur Clement Postmus van ORN Sales is daar erg tevreden over: “Regio Radio is een volwaardig medium en is niet meer weg te denken uit het Nederlandse radiolandschap. Regio Radio is al jaren marktleider in Nederland en bereikt verreweg de meest verschillende luisteraars. Dat we ook nu weer stijgen bij de commerciële doelgroepen 20-49 jaar (+0,1%), 20-49 jaar AB1 (+0,1%) en Boodschappers 20-49 jaar (+0,2%) bevestigt nogmaals dat adverteerders via ORN optimaal hun doelgroepen kunnen bereiken.” [Radiowereld.NL]