The Box geeft ‘Alex FM’ de tijd

Muziekzender The Box geeft het nieuwe entertainmentblok ‘Alex on the box’ de tijd om meer kijkers te trekken. Het blok op de muziekzender, met daarin onder andere een soap, trekt dagelijks gemiddeld tussen de duizend en drieduizend mensen. Volgens de zender is het te vroeg om van een flop te spreken. “Voor de tv-zender The Box is een soap een nieuw fenomeen en dat heeft z’n tijd nodig”, zegt woordvoerder Farah Maas namens The Box.

Volgens Maas, die werkt voor het reclamebureau dat ‘Alex on the box’ moet aanprijzen, heeft The Box een ruim marketingbudget. “Wij hebben ons uiterste best gedaan om het nieuwe entertainmentblok onder de aandacht te brengen en zijn daar ook naar onze mening in geslaagd. We denken zeker niet dat het voor niets is geweest”, aldus Maas.

Onderdeel van het blok is ‘Alex FM’, een serie over het privé-leven van drie eigenzinnige meiden. De serie gaat over hun gezamenlijke passie voor radio en hun vriendschap. De zender richt zich met ‘Alex’ op de multiculturele samenleving en vooral op vrouwen tussen de zestien en vierentwintig jaar. “Alex is voor, door en over jonge vrouwen die midden in het leven staan”, aldus de zender. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten