McDonald’s wil hip-hop artiesten gaan inzetten ter promotie van de Big Mac. De populaire hamburgerketen roept artiesten dan ook op om het woord “Big Mac” in hun teksten te verwerken. Hiermee hoopt McDonald’s dat de “achterban” van deze rappers massaal de hamburger zullen kopen.
Iedere keer dat de plaat op de radio zal horen te zijn krijgt de rapper $1 tot $5 uitbetaald. Voor de meeste rappers is dit bedrag natuurlijk een lachertje, maar de hamburgerketen wil hiermee laten zien dat de geld niet de belangrijkste reden moet zijn om over de hamburger te rappen. Maar gezien de vele hip-hop stations en de hoge muziekrotatie kan dit bedrag toch nog aardig oplopen.
Populaire rappers worden in de VS op handen gedragen en hun “achterban” doet dan ook graag wat hun “man” allemaal vertelt/doet. Daarom kunnen zij een merk dan ook maken of kraken.
Het is overigens niet de eerste keer dat hip-hop muziek wordt ingezet ter promotie van een product. In 1986 maakte Run DMC al eens een plaat over het sportmerk “Adidas”. Busta Rhimes rapte onlangs nog over een populaire Franse cognac, waardoor de verkoopcijfers omhoog schoten. [NY Daily News/R.S./Radio.NL]