Tijdens het TV-programma Radar zijn maandagavond de Loden Leeuwen uitgereikt. Hiermee ‘beloont’ Radar elk jaar de meest irritante reclames. De Loden Leeuw voor de ‘meest irritante BN’er in een reclame’ ging dit jaar naar Patricia Paay voor het Miljoenenspel. Zalando won, met hun geschreeuw, genies en verkleedpartijen, een Loden Leeuw in de categorie ‘meest irritante commercial van 2012’. De internetwinkel won in 2011 dezelfde prijs voor hun ‘nudisten’ commercial.
Voor de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs – de meest irritante BN’er in een reclame – waren naast Patricia Paay ook Jörgen Raymann (Robijn), Tatjana (Basic-Fit), Winston Gerschtanowitz (Vodafone) en Cas Jansen & Jack Wouterse (C1000) genomineerd.
Patricia Paay kreeg 33 procent van de stemmen en versloeg daarmee Tatjana (28 procent), Winston Gerschtanowitz (18 procent), Jörgen Raymann (13 procent) en Cas Jansen & Jack Wouterse (8 procent).
In de categorie ‘meest irritante reclame’ waren naast Zalando ook Simpel, Specsavers, Nederlandse Energie Maatschappij en SIRE genomineerd voor een Loden Leeuw. Zalando kreeg 62 procent van de stemmen en liet Specsavers (15 procent), De Nederlandse Energie Maatschappij (11 procent), SIRE (7 procent) en Simpel (5 procent) ver achter zich. Dit jaar zijn er 127,525 stemmen uitgebracht. [Radiowereld.NL]