123Gold verdient Houten Reclameblok voor meest irritante reclame

De reclamespot “Wauw, wat een mooie verlovingsring! Die was zeker wel duur?…. Nee hoor! Bij Steinberg Trouwringen. 123gold.nl, 123gold.nl, 123gold.nl” is de ergernis bij radio-luisterend Nederland bij de luisteraars van 3FM. Daarom is de reclamespot dit jaar door De Coen en Sander Show uitgeroepen is tot de meest irritante radioreclame van 2014.

De tweede plek is bemachtigd door “Au,au,au,au, er zit een sterretje in m’n glas” van Autotaalglas en de top 3 wordt afgesloten door ikwilvanmijnautoaf.nl.

Een terechte winnaar” aldus Coen. “Hij is niet alleen irritant, maar hij komt ook nog eens honderd keer per dag op de radio” zegt Sander. De makers ontvangen voor deze twijfelachtige prestatie ‘Het Houten Reclameblok’ en waren zo sportief om hun prijs maandag persoonlijk in ontvangst te nemen.

Opmerkelijk is dat Johnny Budak van 123gold.nl erg blij was met de prijs: “Onze reclame doet z’n werk. Het is een reclame die blijft hangen bij de mensen.”

Het Houten Reclameblok
Het Houten Reclameblok is in 2007 door Coen en Sander in het leven geroepen om reclamemakers te stimuleren om reclamespotjes te maken waar mensen ook écht naar luisteren. Coen: “Goed dat de luisteraars hebben gesproken, want het houdt niet op, niet vanzelf.” Vorig jaar was Prorail de ‘gelukkige’ winnaar van Het Houten Reclameblok. Eerder vielen Spa Citron, Calvé en Orangina al in de prijzen. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten