‘Diesel cooler dan iPod en Apple’

Diesel is een populairder merk dan Apple. Het kleding- en accessoiremerk is de winnaar van de tweede CoolBrands Publieksverkiezing. Vorig jaar won Apple.

Diesel is een populairder merk dan Apple. Het kleding- en accessoiremerk is de winnaar van de tweede CoolBrands Publieksverkiezing. Vorig jaar was Apple nog het populairste merk. De computerfabrikant moet dit jaar genoegen nemen met de vijfde plaats. De iPod veroverde dit jaar de tweede plaats en Google is derde. Iets meer dan tienduizend mensen brachten via internet hun stem uit.

Internetbedrijf Google is de winnaar geworden van de Europese verkiezing. Op de tweede plaats eindigde iPod, Nokia is derde. In de Europese verkiezing komt Diesel niet verder dan de zesde plaats. De uitslag van de Europese verkiezing is gebaseerd op de mening van meer dan veertigduizend mensen uit negen landen.

De Nederlandse en Europese verkiezingen zijn een initiatief van Cool Unlimited en hebben het doel inzicht te geven in merken die momenteel cool zijn. Onderzoek speelt daarbij een belangrijke rol. Cool Unlimited organiseert verder jaarlijks de CoolTravel-verkiezing voor de meest coole vakantiebestemming en tweejaarlijks de Superbrands-verkiezing voor de best gewaardeerde gevestigde merken.

[Novum]