UPC Nederland heeft deze week een distributie-overeenkomst met Eurosport en The Discovery Channel getekend. Onderdeel van de deal is dat Eurosport en The Discovery Channel worden toegevoegd aan het digitale startpakket. Met dit pakket, dat per 1 november in Amsterdam aangeboden wordt onder de naam UPC Digital, krijgen klanten extra thema- en filmkanalen, digitale muziekkanalen, toegang tot Near-Video-On-Demand en een Elektronische Programmagids. Deze digitale diensten zijn verkrijgbaar via een Set Top Computer. Eveneens is afgesproken dat een aantal extra zenders van Eurosport en Discovery Networks Europe via digitale themapakketten verkrijgbaar is: EurosportNews, Animal Planet, Discovery SciTreck, Civilisiations en Travel & Adventure.
Network Manager Benelux, Arjan Hoekstra: ‘UPC is inmiddels de grootste kabelexploitant van Nederland. Dat maakte het voor beide partijen noodzakelijk om tot goede afspraken te komen. Onze eerste prioriteit is om beschikbaar te blijven voor zoveel mogelijk sportliefhebbers. UPC wil graag een zo breed mogelijk pakket aanbieden. Eurosport hoort daar natuurlijk bij. Eurosport keert na ruim viereneenhalf jaar versterkt terug in de hoofdstad. Niet alleen Eurosport, maar ook EurosportNews, de 24 uurs sportnieuwszender die op 1 september 2000 van start ging, maakt onderdeel uit van het digitale pakket van UPC in Amsterdam. Daarmee slaan Eurosport en UPC de handen ineen op het gebied van de digitalisering van televisie en de toekomstige interactieve toepassingen via de TV door middel van de Set Top Computer’.
Tom Keaveny, Vice President, Affiliate Sales en Marketing, Discovery Networks Europe, zegt: ‘Discovery Networks Europe breidt zich snel uit over het continent en we zijn zeer enthousiast over het feit dat we vijf van onze unieke kanalen via UPC in Nederland kunnen aanbieden. Onze stategie is om de beste programmering te bieden en het aan te passen aan de wensen van de lokale markten.’
Algemeen directeur UPC Nederland, Henk Koning: ‘Met de komst van de Set Top Computer heeft UPC een belangrijke stap gezet in de digitale wereld, waardoor klanten steeds meer keuze krijgen. Ik ben zeer tevreden dat Discovery en Eurosport de digitale toekomst ondersteunen en dat onze klanten weer de kans hebben om Eurosport en Discovery te zien’.
Over Eurosport
Eurosport is de grootste en best bekeken Pan-Europese sportzender en is beschikbaar in 4,9 van de 6,6 miljoen huishoudens in Nederland (74,2%). Eurosport zendt uit in 18 talen in 54 landen en in 95 miljoen huishoudens.
Over Discovery Networks Europe
Discovery Networks Europe (DNE) zendt negen merken uit op tien kanalen; Discovery Channel Europe, Discovery Home and Leisure, Animal Planet, Discovery Travel and Adventure, Discovery Civilisation, Discovery Sci-Trek, Discovery Kids, Discovery Wings, Discovery Health and Discovery + 1, een ’timeshifted’ versie van Discovery Channel.
Sinds de lancering in 1989, DNE’s Europese database is gestegen to meer dan 20 miljoen abonnees. De kanalen zijn nu verkrijgbaar in 65 landen, in 19 talen, via 20 feeds. (UPC)