Amper een maand na de aftrap pakt programmadirecte…

Amper een maand na de aftrap pakt programmadirecteur Daphny Muriloff haar biezen bij het televisiestation Fox. Ze kan zich niet langer vinden in het te voeren beleid, luidt het in een persverklaring van de commerciële omroeporganisatie. Muriloff, die in september werd aangetrokken, vertrekt met onmiddellijke ingang. Managing director Hans Bloem neemt voorlopig haar taken waar. Volgens Fox-woordvoerder Harry Severens konden Muriloff en haar bazen het niet eens worden over de wijze waarop het programmaschema komend jaar moet worden ,,geoptimaliseerd”. De zender, die kortgeleden TV10 opslokte, wil eind van dit jaar een marktaandeel van tussen de 3 en 6 procent hebben bereikt. Tot op heden mag Fox slechts een puntje van 1 procent uit de taart snijden. Niettemin verloopt alles volgens plan, bezweert woordvoerder Severens. ,,Het belangrijkste is dat de kijker ons weet te vinden. Op de openingsavond stond een op de vijf Nederlanders korter of langer op ons afgestemd.” Fox ging in Nederland op 19 december jongstleden van start. Overdag bedient de zender kinderen van tussen de zes en twaalf jaar; ’s avonds richt het station zich op alle kijkers. Een dagelijkse talkshow met en door Bekende Nederlanders, een reisprogramma met Katja Schuurman, het magazine Super Vitaal over ‘gezond leven’ en drie keer per week een A-film zijn enkele van de troefkaarten van de nieuwkomer op de Nederlandse televisiemarkt. Verder kan de zender rijkelijk putten uit de buitenlandse programma’s van de Fox Group in Amerika, die deel uitmaakt van het internationale communicatiebedrijf The News Corporation Limited. Maandag treedt Robert Brinkman (31) bij Fox in dienst als sales director. Hij wordt verantwoordelijk voor het salesbeleid (zowel spot als non spot) en gaat leiding geven aan het vijfkoppige salesteam van het commerciële tv-station. Brinkman was eerder werkzaam bij de Ster en Weekbladpers Tijdschriften. (Tros, Adfo)

Gerelateerde berichten