Op de Nederlandse stations herleven oude tijden met de komst van telefooncellen van telecomaanbieder Telfort. De consument kan weer met muntjes bellen, wat volgens het dochterbedrijf van de NS gemakkelijk is, en met een speciale Telfort-telefoonkaart. Gemak, maar waarom past de kaart van concurrent KPN er dan niet in? Te duur, zegt Telfort. Een kwalijke zaak, zegt reizigersvereniging Rover. Binnen vier maanden vervangt de NS op en rondom de stations alle 770 telefooncellen van KPN Telecom door die van Telfort, de gezamelijke dochter van de spoorwegen en British Telecom. De eerste cel werd maandag met veel tam tam op het Centraal Station van Leiden ingebruikgenomen. Vanaf 15 maart kan ook met creditcard worden gebeld en in de tweede helft van het jaar met chipper en chipknip. Technisch is het mogelijk met een KPN-kaart in de Telfort-cel te bellen, maar volgens algemeen directeur K. van der Meulen was het te duur dat voor elkaar te krijgen. Wat Telfort investeert in de belhokjes wil hij niet kwijt, maar winstgevend zijn ze volgens de directeur wel. Met de NS heeft Van der Meulen een contract voor tien jaar afgesloten. Hij belooft in die periode ook de niet-rendabele cellen te laten staan. (Mkbnet)