Directe reclame op schoolcomputers valt niet in go…

Directe reclame op schoolcomputers valt niet in goede aarde bij de besturenorganisaties in het onderwijs, de werkgevers. De organisaties hebben vorig jaar in een convenant met elkaar en met ex-minister Ritzen van Onderwijs juist afspraken gemaakt over sponsoring door het bedrijfsleven op scholen. Sponsoring mag, maar reclame in lesmateriaal werd toen afgewezen. H. Strietman, algemeen directeur besturenraad, ,,moet er niet aan denken“ dat scholieren straks reclameboodschappen krijgen voorgeschoteld als zij op school op de computer werken. Hij reageert hiermee op een idee van minister Hermans van Onderwijs om sponsors reclame te laten maken op het zogeheten Kennisnet op de schoolcomputers. Hermans zei dat in de Volkskrant zaterdag. Hermans vindt dat goed gekeken moet worden naar het soort bedrijven dat reclame mag maken. Maar volgens Strietman is dat niet voldoende. ,,Waar ligt dan de grens, en wie trekt die, de overheid, de bedrijven of de scholen?“ (Haagse courant)

Gerelateerde berichten