Koen Wauters is gepresenteerd als het nieuwe gezicht van de Belgische tak van uitvaartmaatschappij Dela. Hij zong bij de presentatie het nummer ‘Leef je leven’.
Koen Wauters is woensdag gepresenteerd als het nieuwe gezicht van de Belgische afdeling van uitvaartmaatschappij Dela. Tijdens een presentatie in de Vlaamse Opera in Gent zong de zanger van Clouseau onder begeleiding van piano en strijkers ‘Leef je leven’. Het nummer is speciaal voor het reclamespotje geschreven. De campagne loopt alleen in België.
Dela koos voor Wauters, omdat hij voor veel jonge gezinnen in België een rolmodel is, verklaart woordvoerder Wim Delplace van de uitvaartonderneming. Volgens hem komt de zanger op veel Belgen positief en betrouwbaar over. “Ook is hij een jonge vader, met een tweede kind op komst. Juist voor deze bevolkingsgroep is een uitvaartverzekering van belang.”
In België is een uitvaartverzekering niet zo gewoon als in Nederland. Onder veel Belgen heerst nog een taboe op dood en de uitvaart, vertelt Delplace. Dela hoopt met de campagne van Wauters het product uit de taboesfeer te halen. De commercial is opgenomen in dezelfde zaal in de Vlaamse Opera waar woensdag de campagne is gelanceerd.
[Novum]