Madonna heeft altijd een speciale band met Zweden gehad. Volgens de Zweedse krant Expressen wordt Madonna mede daardoor het nieuwe gezicht van modeconcern H&M.
Madonna heeft altijd een speciale band met Zweden gehad. Dat vertelt de 47-jarige zangeres aan de Zweedse boulevardkrant Expressen. “Ik heb een liefdesverhouding met alles wat Zweeds is.” Volgens de krant wordt Madonna mede daardoor het nieuwe gezicht van modeconcern Hennes & Mauritz. De popkoningin en het Zweedse modebedrijf zouden op dit moment in onderhandeling zijn over samenwerking.
De Amerikaanse zangeres heeft meerdere malen gewerkt met Zweedse regisseurs, onder meer met Jonas Åkerlund voor haar clips bij ‘Ray of light’, ‘Music’ en ‘American life’. Voor haar laatste cd ‘Confessions on the dancefloor’ werkte ze samen met verschillende Zweedse tekstschrijvers zoals met Anders Bagge & Pär Åström. Ook bevat de single ‘Hung up’ een sample van het nummer ‘Gimme, gimme, gimme’ van de Zweedse popgroep Abba. De zangeres heeft ook een Zweedse yogaleraar.
Het Zweedse hoofdkantoor van H&M wilde het bericht niet bevestigen. “We kondigen onze nieuwe campagnes nooit aan, we willen onze klanten blijven verrassen.”
[Novum]