LiteTV scoort goed bij de vrouwen in de leeftijd van 30-55. Na “slechts” drie dagen uitzenden via Ziggo kent maar liefst 18% LiteTV en heeft 12% naar LiteTV gekeken. Gemiddeld kijkt men 38 minuten naar LiteTV en men waardeert LiteTV met een 7,2. Het onderzoeksbureau Intomart heeft de kijkcijfers onderzocht voor LiteTV.
Intomart verzorgt ook het onderzoek voor het Continue Kijkonderzoek. Onder 1.000 respondenten (vrouwen 35-55) heeft Intomart de volgende onderwerpen betrokken in het onderzoek: Bekenheid LiteTV, kijkgedrag, waardering uitzendingen, kijkintentie en de behoefte aan LiteTV.
LiteTV is de nieuwe non-stop muziekzender van Nederland voor iedereen die van goede pop muziek houdt uit de jaren ’80, ’90 en van nu. LiteTV zend 24 uur per dag non-stop clips uit zonder onderbrekingen. Dit wordt zeer gewaardeerd door de ondervraagden volgens Lite TV.
Het onderzoek door Intomart heeft plaatsgevonden 3 dagen na start doorgifte van LiteTV bij Ziggo. 62% van de ondervraagden geeft aan in de toekomst naar LiteTV te gaan kijken.
Vranz van Maaren, programmadirecteur van LiteTV “Het wordt hoog tijd dat er in Nederland vernieuwende en onderscheidende TV zenders worden gemaakt. Nog meer van hetzelfde zoals muziekzenders van MTV, daar zit het volwassen publiek niet op te wachten. Het overgrote deel van de 35 +er kijkt en luistert graag naar goede muziek, maar dan moet er wel een zender zijn die dit aanbiedt, wij doen dit!”
LiteTV is onderdeel van 2Connect Media. Ook de 50 digitale radiostations van XLnt Radio zijn onderdeel van 2Connect Media. Deze zijn niet via internet te beluisteren. Hiermee is 2Connect Media de grooste leverancier van radio en tv stations voor de Nederlandse markt. [RadioWereld.NL]