Identiteit ‘De Mol’ geveild voor 1150 euro

De identiteit van Avro’s ‘De Mol’ is verkocht voor een bedrag van 1150 euro. Het opmerkelijke aanbod werd geveild tijdens een liefdadigheidsveiling die door omroep Max via Twitter werd georganiseerd. Voor de veiling boden diverse bekende Nederlanders artikelen of diensten aan. De totale opbrengst bedroeg zondag ruim 119 duizend euro.

Een zonnebril van Henkjan Smits leverde 265 euro op. Op een spreekbeurt van Charles Groenhuijsen werd maar liefst 1960 euro geboden. Een andere gelukkige bieder mag binnenkort voor 470 euro dineren met Wouter Hamel en krijgt daarbij een optreden en een album cadeau van de zanger.

Het opvallendste veilingonderdeel was de identiteit van De Mol. Een nieuwsgierige bieder had daar maar liefst 1150 euro voor over. Hij mag op een geheime locatie de opnames van de laatste aflevering van ‘Wie is de Mol?’ bijwonen, waarbij de identiteit van de saboteur van het televisiespel wordt onthuld. Voorwaarde is dat de getuige, net als de kandidaten, een geheimhoudingscontract tekent.

De opbrengst van de veiling gaat naar de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. Minister voor Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders (PvdA) heeft beloofd het bedrag met ruim 55 duizend euro te verhogen, meldt de omroep. [Novum]

Gerelateerde berichten