Het gebruik van mobiele telefoons is in de horeca …

Het gebruik van mobiele telefoons is in de horeca een grote bron van ergernis. Driekwart van de horeca ondernemer stoort zich eraan. Bijna 80 procent van hen heeft de indruk dat ook de klanten zich ergeren aan het bellen. Dat blijkt uit de Horeca Branche Barometer. Horeca bedrijven proberen volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) de overlast van mobiel bellen zoveel mogelijk te voorkomen. Ze plaatsen bijvoorbeeld bordjes met het verzoek de GSM-telefoontjes op “de trilstand” te zetten. Dan maken ze geen geluid wannneer er contact wordt gezocht. Het is kwestie van beleefdheid om andere gasten niet met het telefoneren te storen. Ga naar een ruimte waar je niemand tot last bent, of eventueel naar buiten”,zegt de woordvoerster van KHN. De horecaklanten zijn volgens het trend onderzoek de laatste vijf tot tien jaar veranderd. Tachtig procent van de ondervraagde ondernemers, vindt het publiek kritischer, kwaliteits bewuster en mondiger. maar ook brutaler, agressiever en meer gestest. Drank misbruik en geweld ervaren de meeste bedrijven echter niet als een probleem. (A.C.)

Gerelateerde berichten