De reclame van het bedrijf ‘Incentro’ op Radio 1 haalt bij luisteraars het bloed onder de nagels vandaan. Directeur Paul Baan van ‘Incentro’ heeft goed nieuws voor de luisteraars van Radio 1. De reclame is zondagavond voor het laatst te horen. Of de reclame ook stopt op andere radiozenders meldt het bedrijf ‘Incentro’ niet.
De afgelopen weken regende het via Twitter en de app van Radio 1 klachten over de commercial van het bedrijf. Veel luisteraars van Radio 1 storen zich aan het geschreeuw in de reclame en ze vinden het irritant dat niet wordt uitgelegd wat het bedrijf precies doet.
Maar uitleggen wat het bedrijf doet, is niet de bedoeling, zegt directeur Baan in het NOS Radio 1 Journaal. “Het gaat puur om de naamsbekendheid. We hebben een paar termen die wij als bedrijf gebruiken, maar die zijn saai en ingewikkeld dus die wilden we liever niet in de reclame noemen. En Incentro is een naam waarvan je je best moet doen om het te onthouden.”
Slechte publiciteit is ook publiciteit, aldus de directeur. “Het zou leuk zijn als iedereen hem leuk vindt, maar dan wordt hij te vlak en valt hij niet op. De marketeers hadden ook een aantal theorieën gedeeld. Zingen werkt bijvoorbeeld goed, net als reclames die schuren. Het is een manier om aan je naamsbekendheid te werken.” [Radiowereld.NL]