Nieuwe programering RTL4, Onvoorspelbaar, spannend en creatief. De nieuwe winterprogrammering moet het geplaagde RTL4 uit het slop halen en een pittige uitstraling geven. De sleutelwoorden zijn: méér informatie, amusement en muziek. Ondanks de forse bezuinigen is er niet beknibbeld op de nieuwe programmering. Het heeft namelijk zo’n 6 miljoen gulden gekost. De presentatie van het nieuwe seizoen was vanmorgen in de Beurs van Berlage. Bezuinigingen, dalende kijkcijfers, ontslagen, een leegloop van sterren en reorganisatieperikelen. RTL4 kan na deze roerige periode wel een opkikker gebruiken. En daarom moet programmadirecteur Bert van der Veer de zender in een nieuw jasje te steken. Meer informatie wordt het motto op RTL4. Het dagelijkse nieuwsmagazine RTL Live is daar een goed voorbeeld van. Maar ook komt er ruimte voor muziek. Manuela Kemp, een nieuw gezicht, krijgt 2 eigen programma’s waaronder het swingpaleis. Verder krijgen oude gezichten nieuwe programma’s zoals Carlo Boszhard die wekelijks Monte Carlo gaat presenteren. De oude vertrouwde successen zoals de soundmixshow van Henny Huisman, koffietijd en de staatsloterijshow blijven de basis vormen van RTL 4. Wel is er fors gesneden in de gesponserde programma’s. Het station krijgt ook aan de buitenkant een grondige facelift, nu maar afwachten af de adverteerders tevreden zijn met de vernieuwingskuur.