Arie Boomsma steunt campagne ChristenUnie

Arie Boomsma gaat jongeren enthousiast maken voor de ChristenUnie. De 32-jarige EO-presentator leidt het op jongeren gerichte deel van de verkiezingscampagne.

Arie Boomsma gaat jongeren enthousiast maken voor de ChristenUnie. Vanuit zijn achtergrond als marketingdeskundige leidt de 32-jarige EO-presentator het op jongeren gerichte deel van de verkiezingscampagne van de partij.

Omdat Boomsma vindt dat politieke partijen zich te weinig op jongeren richten, heeft hij samen met een creatief team een website gemaakt met e-cards, een rap en een videoclip. De naam van de campagne is Stem Rou, een verwijzing naar lijsttrekker André Rouvoet.

“Ik vind het belangrijk dat jonge mensen nadenken over het geloof en over hoe ze in het leven staan”, zegt Boomsma, die hoopt jonge mensen aan te zetten ook hun eigen minicampagnes op te zetten.

De ChristenUnie heeft drie zetels in de Tweede Kamer. In de meest recente peiling van TNS-Nipo staat de partij op zeven zetels. “Ik vind het belangrijk dat het geluid van de ChristenUnie luider wordt in de Tweede Kamer”, zegt de BN’er.

Wat Boomsma zo aanstaat in de partij zijn de maatschappelijke betrokkenheid en bereidheid tot dialoog met alle bevolkingsgroepen. “Dat past precies bij me.”

[Novum]