TMZ is bestbezochte entertainmentwebsite

De website TMZ.com is de meest populaire in het entertainmentgenre. De site bestaat sinds eind 2005 en trok in één jaar 7,9 miljoen unieke bezoekers.

De website TMZ.com is de meest populaire site in het entertainmentgenre. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Nielsen/NetRatings. TMZ bestaat sinds december 2005 en heeft in een jaar 7,9 miljoen unieke bezoekers getrokken.

Ter vergelijking: de site van het bekende Amerikaanse blad People trok het afgelopen jaar 4,3 miljoen unieke bezoekers. Andere populaire sites als E!Online en PerezHilton.com zitten daar nog onder.

In totaal werd TMZ ruim 450 miljoen keer bezocht. Toch was het de site van People die in één maand tijd de meeste bezoekers wist te trekken: 154,9 miljoen. Bij TMZ is het hoogste aantal clicks per maand 66,1 miljoen.

De stijging van het aantal bezoekers op websites die zich volledig richten op entertainmentnieuws is gigantisch. In vergelijking met een jaar geleden bezochten veertig procent meer mensen populaire entertainmentsites.

TMZ heeft zijn succes waarschijnlijk te danken aan de primeurs die regelmatig op de site verschijnen. Zo bracht de site als eerste het nieuws over de antisemitische uitspraken van Mel Gibson en wist het de hand te leggen op een video-opname waarop komiek Michael Richards, bekend uit Seinfeld, racistische leuzen riep tijdens een optreden als standup comedian.

Ook in de zaak rondom de dood van Anna Nicole Smith wist TMZ exclusief materiaal te bemachtigen, waaronder een foto van haar koelkast die volstond met methadon en medicijnen. Daarnaast plaatst de site naast videofilmpjes voortdurend juridische documenten van beroemde sterren.

TMZ staat voor Thirty Mile Zone (around Hollywood).

[Novum]