Marlies Dekkers ontwerpt ‘nieuw Disney-figuur’

Mickey Mouse heeft een nieuw paar oren te danken aan lingeriekoningin Marlies Dekkers. Zij zette zich samen met 34 andere BN’ers in voor het goede doel.

‘Dare to bear’ in plaats van ‘dare to wear’. Een variant op de bekende modekreet was voor lingerieontwerpster Marlies Dekkers de inspiratie voor het creëren van een nieuw paar oren voor Mickey Mouse. De Disney-muis liet zijn oren afgelopen weekeinde in Disneyland Parijs hangen naar sterren uit heel Europa. Zij leefden zich uit op het pimpen en restylen van het wereldberoemde orenpaar. Daarmee halen ze geld op om wensen te laten uitkomen voor kinderen met een levensbedreigende ziekte.

Dekkers was zelf naar Parijs gekomen om haar creatie te onthullen. Zij maakte twee beertjes van de oren en droeg haar ontwerp met gepaste trots. “Misschien worden ze wel een nieuw Disney-figuur”, zei ze zelfverzekerd.

Ook andere BN’ers deden hun creatie uit de doeken in het attractiepark. Tijdens de presentatie, die in goede banen werd geleid door Jacques d’Ancona, lieten Jochem van Gelder, Robert ten Brink en de GTST-sterren Liza Sips, Christophe Haddad, Marly van der Velden en Alexandra Alphenaar zien wat hun creativiteit had opgeleverd. Al had Robert ten Brink daarvoor wel een beetje vrouwelijke hulp nodig. Zelf wist hij niet wat hij aan moest met de kale oren die hij had gekregen, maar dochter Suus redde hem uit de brand, erkende de presentator van Lotto Weekend Miljonairs. Zij verzamelde materiaal op de Albert Cuyp-markt in Amsterdam en Ten Brink presenteerde het ontwerp dan ook samen met haar.

In Parijs werden de creaties van 35 bekende Nederlanders gepresenteerd, onder wie tv-presentatoren, deejays, sporters en zangers. Frans Bauer maakte een vogelnestje van de Mickey-oren, Edwin van der Sar zette de Champions League-beker op zijn ontwerp en Erica Terpstra kleurde de oren in de Nederlandse driekleur en oranje. Buitenlandse sterren lieten zich evenmin onbetuigd. Onder anderen Phil Collins, Thierry Henry en Geri Halliwell zetten zich in voor het goede doel.

De Nederlandse creaties worden geshowd op een website van Disney. Eind volgende maand worden de orenparen tentoongesteld in Amsterdam, halverwege mei volgt een expositie in Den Haag. Fans van de BN’ers kunnen een sms sturen, waarmee ze niet alleen kans maken op de oren van hun favoriet en reizen naar Disneyland Parijs, maar ook 1,50 euro doneren aan de Stichting Doe Een Wens.

[Novum]