De Top 2000 heeft 10,5 miljoen mensen bereikt. De lijst van Radio 2 was via radio, tv en internet te volgen. De meeste Nederlanders volgden de show via de tv.
De Top 2000 heeft in december 10,5 miljoen mensen bereikt. De hitlijst van Radio 2 was via radio, televisie en internet te volgen. De radiozender maakt bekend dat 73 procent van de Nederlandse bevolking van tien jaar en ouder naar de Top gekeken of geluisterd heeft.
De meeste Nederlanders volgden de Top 2000 via de televisie. De uitzendingen op Nederland 3 trokken 7,6 miljoen kijkers. Via de radio luisterden 6,7 miljoen paar oren naar de jaarlijkse hitlijst. De luisteraars waardeerden het programma met een 7,8.
Het aantal unieke bezoekers van de website van de hitlijst steeg met 62 procent ten opzichte van vorig jaar. In totaal klikten 721 duizend mensen naar de speciale site van de Top 2000. Daar waren onder meer beelden van de tv-uitzending te zien. Het aantal pageviews steeg met 59 procent naar 13,8 miljoen.
Radio 2 is in zijn nopjes met de cijfers, die opgesteld werden door onderzoeksbureau Radiocall. “We hebben dit jaar internet en televisie nog meer geïntegreerd in het Top 2000-geheel. Dat uit cijfers blijkt dat heel veel mensen meegegaan zijn in die ontwikkeling verheugt mij zeer”, zegt zendermanager Kees Toering.
De zender is ook erg blij met het grote aantal jonge luisteraars. In totaal zochten 2,4 miljoen Nederlanders tussen de 10 en 34 jaar de Top 2000 op via de radio. Toering: “Het geeft eens te meer aan dat de Radio 2 Top 2000 populair is bij vrijwel alle generaties.”
[Novum]