Reclamemaker: claim Lindsay Lohan kansloos

Een financieel bedrijf dat een reclame bedacht met een op Lindsey Lohan geïnspireerde baby noemt de klacht van de actrice kansloos. Lohan eist vijftig miljoen.

Een financieel bedrijf dat een reclame bedacht met een op Lindsey Lohan geïnspireerde baby noemt de klacht van de actrice kansloos. Het bedrijf E-Trade zond een spotje uit met een aan melk verslaafde baby, genaam Lindsay. Lohan eiste daarop vijftig miljoen van het bedrijf wegens misbruik van haar naam.

In de commercial zijn twee pratende baby’s te zien die samen een stelletje vormen. Het meisje klaagt dat de jongen de hele avond niet heeft gebeld. Ze vermoedt dat een andere baby, genaamd Lindsay, haar vriendje ingepikt heeft. Baby Lindsay wordt geïntroduceerd als een ‘milkaholic’, een knipoog naar de vermeende alcoholverslaving van de gelijknamige actrice.

De advocaten van Lohan vragen vijftig miljoen voor de schade die hun cliënt opliep door het gebruiken van haar naam, karakter en persoonlijkheid. De claim van Lohan is volgens het bedrijf ‘kansloos’. Volgens E-Trade is de actrice ‘niet beroemd genoeg, om haar slechts aan haar voornaam te herkennen’.

“Lindsay Lohan heeft de claim ingediend tegen ons, omdat we dezelfde naam gebruiken als die van haar en 250 duizend andere vrouwen in de Verenigde Staten”, zegt een woordvoer van E-Trade tegen entertainmentwebsite Radar Online. Die eer is alleen weggelegd voor personen als Oprah, Madonna, Cher en Beyoncé, aldus de verdediging.

[Novum]