Kensington heeft zich zaterdag van een hele andere kant laten zien. De band liet de instrumenten thuis en kroop achter de draaitafels van de MTV Mobile Store.
Kensington heeft zich zaterdagavond van een hele andere kant laten zien. De Utrechtse rockband liet de instrumenten thuis en kroop achter de draaitafels van de MTV Mobile Store in de Amsterdamse Kalverstraat. Daar trakteerden de heren, in het kader van de MTV Music Week, het toegestroomde publiek op een gevarieerde dj set. Het was de eerste keer dat ze dat deden.
“We hebben onze zonnebrillen opgezet, want dat doen dj’s ook altijd”, zei zanger en gitarist Casper Starreveld. Het was goed te merken dat het Kensingtons eerste professionele avontuur achter de draaitafels was. Na twee nummers stoeien met de knoppen en de komst van twee danseressen ging het pas los.
De rockers trakteerden het overwegend jonge publiek op een mix van uiteenlopende hits. Van The Vaccines’ Wolf Pack tot Bon Jovi’s You Give Love a Bad Name en van Lil Waynes A Milli tot de Backstreet Boys’ Backstreet’s Back. Er kon zelfs worden gehakt op de happy hardcore-klassieker We Are The Children of The Night.
“We maken altijd een playlist en dan gaan we zelf helemaal los in de toerbus. En dat probeerden we nu een beetje naar het publiek over te brengen”, legden de heren achteraf uit. “Er wordt zelfs gecrowdsurft in de bus.” Een poging tot crowdsurfen mislukte zaterdagavond echter jammerlijk. Het publiek durfde het niet aan om een toeschouwer door de zaal te tillen.
“We zijn vanaf nu ook te boeken als dj’s”, aldus de heren. “Dus volgend festivalseizoen, als je een gaatje hebt, bel gewoon even met Kensington.” Of dat wel zo slim is, is nog maar de vraag. De band mocht vrijdagavond namelijk de MTV EMA voor Best Dutch Act in ontvangst nemen voor hun eigen werk. Andere winnaars worden zondagavond bekendgemaakt in de Amsterdamse Ziggo Dome.
[NOVUM]