De Olympische website van de NOS heeft tijdens week één van de Olympische Spelen al ruim 1.2 miljoen unieke bezoekers gehad. Vooral het videogedeelte blijkt populair. De sportliefhebbers bekeken in totaal 5,3 miljoen keer de video’s op de website. Hiervan betrof het 2,1 miljoen keer de live-streams en 3,2 miljoen maal de video’s on-demand.
Het verhaal ‘Georgische rodelaar overlijdt na crash’ is met 172.394 pageviews nog steeds het meest gelezen item van de Olympische themasite. Ook de video met de titel ‘De crash van Koemaritasjvili’ is sinds de eerste dag van deze Winterspelen het meest bekeken video-item.
Roeland Stekelenburg, verantwoordelijk voor de nieuwe media-toepassingen binnen de NOS: “Dit zijn mooie cijfers. Met de ontwikkelingen in politiek Den Haag en de Olympische Spelen, was in het algemeen een topdag voor ons NOS-domein. Hiermee staat het afgelopen etmaal op nummer twee van dagen met de meeste bezoekers. Alleen de dag na de aanslag op de Koninklijke familie op Koninginnedag in Apeldoorn kwamen er meer bezoekers naar nos.nl.” [Radiowereld.NL]