RTL Nederland stijgt in maart verder door naar een marktaandeel van 33,4 procent in de doelgroep 20 tot 49 jaar. Dat is met name te danken aan de programmering van RTL 4 en de hoge scores van RTL 7. De Publieke Omroep komt op 27,8 procent uit en de SBS Groep op 25,4 procent. RTL 4 scoorde in maart opnieuw goed en bleef de concurrentie voor. Het totale zenderaandeel in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar kwam uit op 18,6 procent.
RTL 5 eindigt de maand maart met 8,6 procent zenderaandeel in de eigen doelgroep 20-34 jaar.
De mannenzender RTL 7 sloot in de doelgroep Mannen 20 – 49 jaar af met een zenderaandeel van 6,9 procent, een stijging van 16% ten opzichte van maart 2009. Bij de jonge mannen (20 – 34 jaar) steeg de zender met maar liefst 40 procent naar 7,6 procent.
In de doelgroep Vrouwen 20-49 jaar haalt RTL 8 in maart 3,0 procent zenderaandeel. [Radiowereld.NL]