Radio is 2010 goed van start gegaan. De stijging van de luistertijd is na een aantal kwartalen van sterke daling weer gestegen. De radio-omzet is in het eerste kwartaal van 2010 weer licht gestegen met 1% tot een bedrag van 47.952.000 Euro. Ook de non-spot stijgt in het eerste kwartaal. In 2009 steeg de omzet 7,6%.
De stijging van de luistertijd blijft structureel stijgen. in de afgelopen maanden is de luistertijd overdag gestegen tot een recordhoogte van 3 uur en 25 minuten per dag volgens het Continu LuisterOnderzoek.
RAB-directeur George Bohlander: “We zijn aangenaam verrast over de positieve omzet ontwikkeling in het 1e kwartaal. In 2009 zagen we al een flinke toename in het aantal radioadverteerders (+5,5%). We verwachten veel van de stijging in non-spot, omdat adverteerders steeds vaker de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld zoeken. Dankzij de steeds toenemende digitale radioplatformen blijft de luistertijd zich structureel positief ontwikkelen en dat biedt radio een gezond fundament”. [Radiowereld.NL]