Vpro krijgt nieuwe huisstijl

De publieke omroep Vpro heeft een nieuw logo laten ontwerpen. Ook de huisstijl heeft een metamorfose gekregen. Ontwerpbureau Thonik werd in de arm genomen om meer vorm en inhoud te geven aan een nieuwe communicatiestijl. Het nieuwe logo borduurt voort op het oude vignet.

“De Vpro veroverde de afgelopen jaren een sterke positie in de media. De programma’s worden zeer gewaardeerd, het publiek en de ledenaanhang groeien.

Om in de stortvloed aan media een duidelijke koppeling te houden tussen de programma’s en de Vpro als afzender, is ervoor gekozen de Vpro als krachtig merk duidelijker te verbinden aan het aanbod. Zo worden de verschillende programma’s die getuigen van de waarden die de Vpro typeren weer vanzelfsprekend aan de Vpro geklonken.”

De Vpro start het nieuwe seizoen met een nieuwe campagne waarin de nieuwe huisstijl te zien is. De payoff van de campagne is: ‘Meer Vpro’.

“Meer Vpro omdat er met meer leden meer Vpro kan zijn. Meer Vpro omdat de Vpro Gids in het vervolg met honderd pagina’s nog meer inhoud heeft. Meer Vpro omdat dit bijdraagt aan een sterke Publieke Omroep in een tijdsgewricht waarin de noodzaak ervan onder druk staat. Meer Vpro omdat de Vpro meer wil. Meer zien, meer horen, meer vinden, meer weten, meer ervaren, meer beleven, meer verwonderen, meer denken, meer doen, meer voelen, meer zijn.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten