November 2003

Intomart Radio Luistercijfers

De meest recente luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode September – Oktober 2003 zijn bekend gemaakt.

Het Continu LuisterOnderzoek wordt door Intomart in opdracht van Publieke omroep, STER, ORN, SkyRadio, Radio 538, Radio 10FM, NoordzeeFM, YorinFM, ClassicFM, Arrow Classic Rock, RTL FM, Radio Veronica, ID en T Radio, Business Nieuws Radio en CRN allen verenigd in de Stichting PRE en voor KinkFM.

Het luistergedrag is gemeten gedurende een periode van acht weken in september – oktober 2003. Dit resulteert in een reportage die is gebaseerd op een landelijke representatieve steekproef van 9.967 respondenten van 10 jaar en ouder.

De markt deel ontwikkeling van de landelijke publieke zenders, publieke regionale zenders en de landelijke commerciele zenders in bovenstaande staande figuur weergegeven (hele week; 07.00 – 24.00 uur).

Luisterdichtheden en marktaandelen.
De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07.00 – 24.00 uur, 3 uur en 3 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 18 minuten langer dan in augustus – september 2003.

Onderstaande overzicht geeft de gemiddelde luisterdichtheden, alsmede de marktaandelen van alle zenders over de maanden september en oktober (hele week 07.00 – 24.00 uur). Ter vergelijking worden de gemiddelde luisterdichtheden en marktaandelen van alle zenders voor de periode augustus – september 2003 in dit zelfde tijdvak vermeld.

Regio Radio is een combinatie van de zenders Radio Noord, omroep Fryslan, Radio Drenthe, Radio Oost, Radio Gelderland, Radio M, Radio Flevoland, Radio Noord-Holland, Radio West, Radio Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Branbant, en L1 Radio.

CRN Commercieel Regio is een combinatie van de zenders Rebecca Radio, Waterstad FM, Hot Radio, Keizerstad, City FM, Happy Radio, Fresh FM, Stads Radio Den Haag, Stads Radio Rotterdam, Radio 8FM, X FM, en Limburg FM.