De meest recente luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode september-oktober 2004 zijn bekendgemaakt. Het Continu LuisterOnderzoek wordt door Intomart GfK uitgevoerd in opdracht van de Publieke Omroep, Ster, ORN, Sky Radio 101 FM, Radio 538, Noordzee 100.7 FM, Yorin FM, Arrow Rock Radio, Arrow 90.7 FM, RTL FM, Radio Veronica, ID&T Radio, BNR Nieuwsradio en CRN, allen verenigd in de Stichting PRE, en voor Radio 10 Gold en Classic FM.
Met ingang van september zijn Wild FM en Fresh FM toegevoegd aan de meting. Beide zenders worden met ingang van de september-oktober 2004 rapportage onder CRN gerapporteerd. Het luistergedrag is gemeten gedurende een periode van acht weken in september en oktober 2004. Dit resulteert in een rapportage die is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 10.475 respondenten van 10 jaar en ouder. De marktaandeelontwikkeling van de landelijk publieke zenders, publieke regionale zenders en de commerciële zenders staan in onderstaande figuur weergegeven (hele week; 07.00-24.00 uur).
De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07:00-24:00 uur 3 uur en 17 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 24 minuten langer dan in de vorige meetperiode.
Bovenstaand overzicht geeft de gemiddelde luisterdichtheden, alsmede de marktaandelen van alle zenders voor de maanden september-oktober 2004 (hele week; 07.00-24.00 uur). Ter vergelijking worden tevens de gemiddelde luisterdichtheden en marktaandelen van alle zenders voor de periode augustusseptember 2004 in ditzelfde tijdvak vermeld.
Regio Radio: Radio Noord, Omrop Fryslân, Radio Drenthe, Radio Oost, Radio Gelderland, Radio M Utrecht, Radio Flevoland, Radio Noord-Holland, Radio West, Radio Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1 Radio.
CRN Commercieel Regio: Rebecca Radio, Waterstad FM Fryslân, Hot Radio, Keizerstad FM, City FM, Freez FM, Happy Radio, Stads Radio, Radio 8FM, Maximaal FM, XFM, Radio Limburg, Wild FM en Fresh FM.