“Als Bart de Graaff zegt dat je lelijk bent, dan n…

“Als Bart de Graaff zegt dat je lelijk bent, dan neem je dat toch zeker niet serieus?!” Volgens Gerard Timmer van de nieuwe omroep BNN, die op 6 september met uitzenden begint, is de pas gestarte reclamecampagne voor de nieuwkomer in het bestel helemaal OK. Ook al krijgt Viola Holt bij voorbeeld via tv te horen dat ,,van de kosten van haar facelift een middelgroot Afrikaans land een jaar lang een happy meal had kunnen bestellen.” Ook Hans van Willigenburg, Mireille Bekooy, Emile Ratelband, René Mioch, Hans van der Togt en anderen kunnen hun lol op. In de campagne gaan zij als het ware op sollicitatiegesprek bij De Graaff. Die laat ze onomwonden weten waarom ze niet voor een baan bij BNN in aanmerking komen. De spots worden afgesloten met portretten van de tv-persoonlijkheden, die dan een balk over de ogen krijgen met ,,Oh, nee!” ,,Het is alleen maar satire”, zegt Timmer over de campagne die nu een week loopt. Volgens hem heeft ook nog niemand een klacht ingediend. De Holland Media Groep (RTL 4 en 5 en Veronica) zal dat waarschijnlijk ook niet gaan doen namens sterren uit deze stal. ,,Het is nu eenmaal de stijl van BNN, al kun je je afvragen of dat nou zó moet. Ik kan me voorstellen dat sommige personen in kwestie er niet blij mee zijn. Wij zouden zoiets ook anders aanpakken en dat is zacht uitgedrukt”, aldus HMG-woordvoerder Hans van der Veen. HMG heeft wel bij BNN geïnformeerd of er alleen HMG-medewerkers op de hak zouden worden genomen, maar dat is niet het geval. Ook figuren van SBS6 en de publieken kunnen de klos worden.