De Belastingdienst is de tv-spotjes van opticienke…

De Belastingdienst is de tv-spotjes van opticienketen Pearle meer dan beu. Pearle moet deze reclames onmiddellijk van de buis halen, aldus de fiscus. De serie, die dezer dagen vaak op de reclameblokken wordt uitgezonden, lijkt sprekend op de bekende en bij het publiek zeer gewaardeerde postbus-51 spotjes waarin actrice Olga Zuiderhoek een vrouw speelt die altijd op een belastingvoordeeltje uit is en de fiscus met telefoontjes bestookt. De Belastingdienst wil morgen in een kort geding voor de rechtbank in Utrecht zijn gelijk halen. Bij zulk soort rechtszaken wordt meestal een ‘dwangsom’ geëist, die neerkomt op een boete voor elke keer dat de gedaagde partij -in dit geval Pearle- een uitspraak van de rechter overtreedt. De directie van Pearle peinst er niet over de spot in te trekken. Het bedrijf heeft tachtig tot honderd van deze tv-reclames, die tot 24 september worden vertoond, laten maken. De spotjes maken deel uit van een totale marketingcampagne waarvoor Pearle ruim een miljoen gulden heeft betaald.

Gerelateerde berichten