Bereikbaarheid Ben slecht door KPN.

Klanten van de mobiele telecom-aanbieder Ben hebben de afgelopen weken grote moeite gehad om met hun toestel te telefoneren. Volgens een woordvoerder van Ben had dat te maken met capaciteitsproblemen van KPN, dat lijnen beschikbaar moet stellen. Veel klanten hebben al bij Ben geklaagd over de slechte bereikbaarheid. De kleine aanbieder overweegt nu om alle klanten een brief te sturen waarin wordt uitgelegd wat er aan de hand is. Volgens de woordvoerder zijn alle problemen inmiddels opgelost. Om dergelijke moeilijkheden in de toekomst te voorkomen wil Ben de capaciteit van het netwerk snel vergroten. Volgens KPN is de markt harder gegroeid dan de verwachtingen. Daardoor zou een gat ontstaan tussen vraag en aanbod. Alle aanbieders van mobiele telefonie kunnen te maken krijgen met capaciteitsproblemen. De kleine aanbieder Ben legt geen schadeclaim neer bij KPN. “We hebben over het algemeen een goede relatie met KPN. Daarnaast hebben we KPN in de toekomst ook nog nodig, daarom zien wij af van een claim.” Ben en KPN hebben wel een verschil van mening over de vraag of Ben mag adverteren met de slogan ‘Ik ben Ben’. KPN sleepte Ben onlangs voor de rechter omdat de slogan teveel lijkt op het ‘Ik ben KPN’. De rechter doet daar vandaag uitspraak over. (Telegraaf)

Gerelateerde berichten