Parkeerbon blijkt ReclameStunt

Snoepfabrikant Van Melle blijkt via zijn allernieuwste ReclameCampagne automobilisten in ons land de stuipen op het lijf te jagen. Nederlandse weggebruikers die een dezer dagen een parkeerbon achter de ruitenwisser aantreffen, zijn mogelijk het ‘slachtoffer’ van de promotie-actie voor het snoepmerk Meller. Medewerkers van de fabrikant uit Breda trekken deze weken het land in om toonbankstandaards met Meller-rolletjes te slijten aan benzinestations en tabakszaken. Als de vaderlandse consument op die plaatsen vervolgens twee rollen koopt van de caramelsnoepjes met chocoladevulling, krijgt hij een nep-parkeerbon die hij zelf kan invullen én uitdelen… Niet alle automobilisten die inmiddels zo’n parkeerbon achter de ruitenwisser vandaan hebben gehaald, konden deze geste echter waarderen. Zo meldden zich de afgelopen dagen bij de politie in Zwijndrecht verscheidene ‘gedupeerden’ van de actie rond de nep-bekeuringen. “Deze mensen dachten dat ze een boete moesten betalen, maar kwamen er na het lezen van de kleine lettertjes op de bon pas achter dat het hier ging om een snoepreclame”, laat woordvoerder W. Erkelens van de politie Zuid-Holland-Zuid weten. Volgens Van Melle-zegsman L. Brands is de allernieuwste reclame-uiting “heel onschuldig”. Brands: “Mensen kunnen door de bonnen uit te delen bijvoorbeeld hun vrienden of familieleden voor de gek houden. Die schrikken eerst als ze het papiertje achter de ruitenwisser aantreffen, maar zullen vrijwel direct daarna zien dat ze geen echte boete hoeven te betalen.” (Telegraaf)

Gerelateerde berichten